AD BLOCKERS: RAT PROTIV REKLAMA

Innovation Tech // 02.10.2015.
2015_03_Life-of-Pix-free-stock-photos-laptop-desktop-plant-cup-leeroy

Poslednjih nedelja, sve glasnija debata o „adblocking“ aplikacijama pružila je dokaz o uticaju Apple-a na digitalni ekosistem. Iako „adblocking“ ekstenzije odavno postoje za web brauzere, kada je Apple nedavno predstavio niz „adblocking“ aplikacija pomoću kojih korisnici jednostavno mogu da blokiraju sve vrste online reklama, oglasa i banera i na svojim mobilnim uređajima, ova tema je postala popularnija nego ikada.

Apple-ov potez jeste diskutabilan na mnogo različitih nivoa, ali uspon „adblocking“ aplikacija je posledica neopreznosti i kratkovide pohlepe advertajzing industrije. Opsednuti maksimiziranjem profita, oglašivači i medijske agencije su razvile ogroman aparat: programske alatke koje prepakovane profile korisnika društvenih mreža šalju platformama koje ih spajaju sa različitim formatima oglasa; retargetiranje sistema koji prate korisnike; itd. Pomoću adblocking i anti-tracking aplikacija i ekstenzija, javnost je konačno odlučila da preuzme kontrolu nad advertajzing industrijom i blokira iritantne, irelevantne, invazivne, repetitivne i ružne oglase i njihovu invaziju na privatnost.

Rastuća upotreba „adblocking“ aplikacija bi trebalo da pokrene razgovor unutar advertajzing industrije i svih članova ovog ekosistema (oglašivači, kreativne agencije, mediji, itd) i inicira ponovno promišljanje njihovih praksi i fundamentalnih biznis modela masovnih medija, kao i pronalaženje sofisticiranijih i prihvatljivih oglasnih formata.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone