ALEKSANDRA MANDIĆ KILLY

E-Entrepreneur, Pariz

Interview People // 26.11.2015.
Creative Mornings - Geoffrey Dorne-42

 

Kako počinjete dan, na koji način se suočavate sa izazovima?

Budim sinove (5 i 6 i po godina) za školu i ljubim ih sanjive. Ništa lepše!

 

Poreklom ste iz Beograda, ali već dugi niz godina živite u Parizu. Kako biste opisali sličnosti i razlike između ova dva grada?

Svi veliki gradovi su slični, brzi, u gužvi, sa naizgled nepristupačnim ljudima. Pariz i Beograd su epicentri napretka u svakom smislu, kulturnom, poslovnom, obrazovnom i u tom pogledu više liče jedan na drugi, nego što svaki liči na ostatak svoje zemlje. Mada, već 16 godina ne živim u Srbiji, pa i ne znam koliko i kako se svakodnevni život zaista promenio u Beogradu…

Mislim da je najveća razlika u načinu komunikacije. Beograđani su daleko direktniji i rekla bih pristupačniji i jednostavniji, u najpozitivnijem smislu reči. Koliko se sećam, “ne” znači “ne”, a “da” je uglavnom pravo “da”. Ta vrsta jednostavnosti značajno olakšava odnose. U Parizu “ne” praktično ne postoji, rekla bih čak da preovladava prećutno mišljenje da je reći “ne” nepristojno. Pretpostavljate da “da” u takvom kontekstu može da ima mnogo značenja, “fifty shades of YES”, ha ha. Trebalo mi je izvesno vreme, u početku, da ih sve razumem, a onda još malo da naučim da ih i pravilno upotrebim. „Tout un art“, što bi rekli Francuzi, prava umetnost.

Ipak se nisam, i to vrlo svesno, kompletno odučila od svoje genetske direktnosti jer mislim da je to kvalitet i na kraju krajeva deo mog balkanskog šarma, ha ha.

Inače je Pariz divan grad i relativno mali, u poređenju sa Londonom ili Berlinom, što je vrlo prijatno za život. Danas je Pariz definitivno “home”.

 

Poslednje četiri godine ste host CreativeMornings događaja u Parizu. Kako ovi događaji tamo izgledaju i koja je struktura publike?

Intimno, oko sto ljudi u proseku, nikad više od dvesta. To olakšava susrete i “prava” poznanstva. Kvalitet predavača (mada to nije najbolja reč za “guest speakers”) je izuzetan, u Parizu ima izbora. Neki od najboljih dizajnera, fotografa, preduzetnika, umetnika, i francuskih i svetskih su nam bili gosti za ove četiri godine.

Lansirali smo ih uz podršku sadašnje gradonačelnice Pariza Anne Hidalgo, u samoj gradskoj opštini Hotel de Ville de Paris za one koji poznaju Pariz.

 

 DSC_9606-CM

 

Na koji način birate predavače, i ko su najinteresantniji sa kojima ste do sada sarađivali?

Brainstorming-om, preko ličnih veza ili preporuka naših članova. Jedan od meni najinteresantnijih je bio Sir John Hegarty, osnivač BBH-a – on je ”H” u BBH. Preporučujem vam da pogledate konferenciju ovde. Zaljubljen u svoj posao, zabavan, vrlo prijatan i pristupačan.

Mark D’Arcy, kreativni direktor Facebook-a na svetskom nivou nam je takođe bio gost. I da ne nabrajam, Francuze mozda manje poznajete nego ova svetska imena.

Najinteresantniji su uvek oni pasionirani, koji kad ih slušate shvatite da ništa drugo u životu ne bi mogli da rade i da je to što rade pitanje njihovog opstanka. Takvi ljudi ne mogu da vas ostave ravnodušnim.

 

Dugi niz godina ste radili u advertajzing industriji, a trenutno predajete na Institutu za komunikacije i oglašavanje na katedri za Digitalni marketing. Koje su prednosti i mane digitalnog marketinga u odnosu na tradicionalne kanale?

Mada se često predstavlja kao disciplina za sebe, digitalni marketing je prestao da bude posebna disciplina kad je prešao iz 1.0 na 2.0. Digitalni marketing je samo jedan od načina, jedan od kanala kojim se komunicira sa potrošačima. Iz prostog razloga što potrošači, mi, nismo on ili off, mi smo uvek i jedno i drugo. Lajv tvitujemo gledajući TV, rušimo ili veličamo proizvode preko Facebook-a u isto vreme dok ih jedemo, učestvujemo na događajima preko live streaming-a… U tom smilsu je holistički (ili 360° ili integrisani, ili kako god da ga zovete) pristup komunikaciji važniji nego ikad. Odličan kvalitet proizvoda je postao norma, a vrednosti koje brend promoviše, način na koji se ponaša prema zaposlenima, partnerima ili planeti, sve je češće glavni uslov opstanka i razvoja brenda. Zahvaljujuci internetu!

Posmatrajte samo šta se dešava Wolksvagenu zbog falsifikovanja podataka o emisiji CO2…

 

Creative Mornings - Anne & Julien - Mars 2015-67

 

Nakon rada u Publicisu, jednoj od najdinamičnijih multinacionalnih kompanija za komunikacije, ove godine ste pokrenuli svoj startup i mobilnu aplikaciju. Kako ste se odlučili na taj korak?

Neke stvari jednostavno morate da uradite. Nikad se nisam plašila da počnem iz početka, nepoznato mi ne predstavlja problem. Mislim da je to isto deo moje srpske genetike.

Zdrava ishrana mi je preokupacija već jedno desetak godina, iz vrlo ličnih razloga. To mi je postalo jos važnije od kad sam mama. Apsolutno mi je neprihvatljivo da ne razumem sastojke na etiketama različitih prehrambenih proizvoda. Naročito kad je u pitanju dečija hrana! Smatram da svi imaju pravo da znaju tačno šta kupuju kako bi mogli da izaberu ono što najbolje odgovara njihovom načinu života i zdravstvenom stanju.

S obzirom da mi je suprug web inženjer i da za njega “nemoguće” u informatici ne postoji, rešili smo da pokrenemo aplikaciju.

 

Možete li nam reći više o Kwalitu?

Aplikacija je namenjena svima onima koji žele da jedu zdravije. Dakle onima koji ne žele da jedu toksične, sintetičke additive poput konzervansa ili boje, onima koji su alergični na gluten, mleko, orahe, i slično, onima koji jedu posebnu ishranu iz određenih etičkih ili religioznih razloga poput vegetarijanaca, vegana ili onih koji ne jedu svinjetinu, žena koje su u drugom stanju itd.

Vrlo je jednostavna. Prvo definišete kako želite da se hranite, a onda skenirate barkod i aplikacija vam kaže da li vam određeni proizvod odgovara ili ne.

Za sad smo samo u Francuskoj, ali od sledeće godine i u velikim evropskim zemljama i Kanadi. Sky is the limite!

 

Aplikacija Kwalito je već pobedila na jednom konkursu, a trenutno je u užem izboru za Google App. Možete li nam reći kako je izgledala ova procedura?

Uvek isto i u Parizu i u San Francisku, prvo pismena kandidatura. Ako prođete tu prvu selekciju sledi prvi usmeni pič od 3 do 5 minuta + pitanja o proizvodu/usluzi, benefitu, konkurenciji. Ako i to prođete sledi drugi usmeni pič, malo duži – od 8 do 10 minuta –  i pitanja vezana za biznis model i konkretnu biznis strategiju. Nakon svega toga čekate još koji dan ili nedelju na finalni odgovor.

 

Koliko je teško započeti svoj biznis u oblasti tehnologije? Šta biste savetovali nekome ko se odluči na taj korak?

Teško je relativna stvar, zavisi od motivacije. Iz mog skromnog iskustva savetujem da budete sigurni da kreirate rešenje za postojeći i značajan problem na originalan, ili bar na potpuno drugačiji način (jednostavniji, bolji, brži, kompletniji). Tržište ne mora da bude veliko za početak, može da bude niša, ali mora da postoji.Takođe, bitno je pričate svima o svojoj ideji pre nego što je realizujete. To je jedini način da saznate da li ljude zaista zanima vas budući proizvod. Ne brinite, niko vam neće ukrasti ideju! Biće vam potrebna ušteđevina, jer takvi projekti uglavno u početku nisu profitabilni…

 

Muzika koju trenutno slušate

Slušam sve i svašta, ovih dana francuski DJ duo Synapson.

 

Knjiga koju trenutno čitate

Čitam više stvari istovremeno, mešam beletristiku i stručnu literaturu. Trenutno Romana Garija, sve romane, jedan za drugim. A poslednja stručna knjiga koju sam pročitala je “Viral Loop” (Adam L. Penenberg). Jednako uzbudljiva kao i dobar triler.

 

Sajt koji svakodnevno posećujete

Brainpickings

Inspiracija, bestest!

 

Putovanje koga se rado sećate

Japan, mindblowing, sanjam da odemo ponovo s klincima.

 

Šta uvek nosite sa sobom

Kao i svi, telefon. Ne koristim sveske, notese i ostalo, za sve što mi treba imam odgovarajuću aplikaciju.

 

Omiljeni doručak i mesto za doručak

Tost+puter+med+zeleni čaj sa jasminom kod kuće na mom osunčanom balkonu.

 

Poruka našim čitateljkama i čitaocima

Nisam bas u poziciji da dajem savete, al’ jedno je sigurno, prekonoćni uspeh ne postoji, a (trenutni) neuspeh je obavezna stanica. Go for it!

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone