ALISON JACKSON

Umetnica, London

Interview // 03.09.2015.
Photographer Alison Jackson photographed at her home in Chelsea, London, Thursday, 8 March 2007.
© Rebecca Reid / eyevine

Contact eyevine for more information about using this image:
T: +44 (0) 20 8709 8709
E: info@eyevine.com 
http:///www.eyevine.com

Vaš rad istražuje kulturu i kult poznatih ličnosti i predstavlja svojevrsan komentar ovog rastućeg fenomena  Kako ste se inicijalno zainteresovali za ovu tematiku?

Kada je princeza Dajana umrla, bila sam fascinirana opštom histerijom povodom njene smrti. Britanija se bukvalno zaustavila, i ceo svet ju je oplakivao. U Britaniji su je oplakivali kao da im je blizak rod, a ne žena koja je ikona i koja je stvorena od strane medija i publicista. Mali broj ljudi ju je zaista upoznao lično, već su je znali samo kroz štampu i medije. Novinari u Londonu su dobili instrukcije od svojih urednika da “rasplaču svet” – što su uz pomoć fotografija i uspeli.

Mislili smo da je poznajemo na jedan intiman način – sa sve privatnim “paparazzi” fotografijama – ali stvaranje ovih priča i fotografija je služilo tome da se naslika intimna slika javnog lica koje nikada nećemo zaista upoznati, a zatim nam je to servirano. Želela sam da stvorim slike koje nikada nismo videli, ali koje su postojale u umu javnosti.

Napravila sam fotografiju koja je postojala u umu javnosti – Dajana, Dodi i njihovo dete. Neka od pitanja koja su postavljana u imaginaciji javnosti su: Da li je Dajana bila zaista zaljubljena u Dodija?; Da li su bili vereni?; Da li su planirali da se venčaju?; Da li je bila trudna?; Da li je bila ubijena zato što je trudna? Želela san da sumiram sva ova pitanja u jednu fotografiju.

 

DSC_0595-2

 

Koristeći dvojnike, kreirate scenarije iz života poznatih ličnosti, imitirajući tabloidne reportaže, a čak je i Vaš sajt urađen po uzoru na The Daily Mail. Kako nastaju ideje za Vaše fotografije i kako izgleda sam proces rada?

Pratim vesti i stvaram slike i videe u vezi tih vesti. Nisam toliko zainteresovana za ismevanje, što je osnova tradicionalne satire. Ne smatram sebe za satiričara.

 

S obzirom da su poznate ličnosti medijski konstrukt viđen kroz slike i medijske priče, na koji način postaju usađeni u našu kolektivnu psihu? Kako objašnjavate opsesiju javnosti ljudima koje nikada neće upoznati lično?

Medijske priče i slika konstruišu poznate ličnosti – ove priče se usađuju u javnu i ličnu imaginaciju, a da to ni ne primećujemo. Bila sam šokirana kada je Dajana umrla, iako je do tada nisam previše primećivala. Ipak, u trenutku njene smrti sam imala osećaj kao da je intimno poznajem i njena smrt me je rastužila, dok su drugi ljudi plakali ili padali u histeriju. Mediji su stavljali njenu fotografiju na naslovne strane narednih godinu dana od njene smrti.

 

1

 

Kako biste napravili svoje fotografije, morate i sami donekle da budete informisani o kulturi poznatih ličnosti. Da li ste na taj način delimično i sami deo te kulture ili samo pravite parodiju od nje?

Skupljam informacije o kulturi poznatih ličnosti od ljudi oko mene, ne iz medija. Više sam zainteresovana za to šta ljudi razmišljaju o njima nego za same medijske priče.

 

Mediji često mešaju Vaš rad sa autentičnim fotografijama poznatih ličnosti, što često dovedui do medijskih skandala. Koliko je danas teško obmanuti javnost slikama?

Danas je užasno jednostavno obmanuti javnost lažnim slikama. Mislim da svi znaju da su neke slike lažne ili editovane, ali nikoga više nije briga. Vesti su polu-zabava i mi cenimo taj trud!

 

Elton-colonic-1024x681

 

U Vašem radu koristite različite medije, u kom mediju se krećete najprijatnije?

Ja stvaram scene sa glumcima i dvojnicima. Onda kada su ove scene napravljene, što iziskuje dosta truda, pravim footgrafije i režiram snimke ili duže video formate. Uživam u oba medija, ali moja namera je da pomoću oba stvorim sliku koja se “brzo čita”, koja ide direktno od oka do uma. Tada počinjete da se smejete ili razmišljate pre nego što uopšte shvatite šta gledate – poput reklame ili klipa. Pozajmljujem od konstrukcije koju koriste mediji i marketing i pokušavam da budem manipulativna na isti način kao i oni, postavljajući u isto vreme pitanja o komercijalnom mediju.

 

Kako vidite ulogu društvenih medija u usponu culture poznatih ličnosti?

Društvene mreže su to samo pogoršale – dozvoljavaju bilo kome na internetu da postane zvezda, režiser, pisac, itd. U pitanju je još jedan medij distribucije, kao što je TV bio 60tih godina. Poznate ličnosti su postale naša nova folk religija uz pomoć široko raširene poruke na internetu i drugim medijskim kanalima.

 

Queen_Elton_John_Plays_piano-1024x711

 

Govorili ste na brojnim konferencijama, festivalima, muzejima, fakultetima, a ove jeseni ćemo moći da Vas čujemo na Golden Drum festivalu. Možete li nam više reći o ovoj saradnji?

Veoma se radujem Golden Drumu i razgovoru o neophodnosti rizikovanja sa kreativnošću i kako to primeniti na sve medije i umetničke platforme.

 

Koji umetnici su na Vas najviše uticali, a čiji rad danas cenite?

Vorhol – on je bio zainteresovan za konstruisanje slike i za to kako komercijalni aspekti slike na nas utiču. Cindy Sherman – način na koji vidimo ljude kroz sliku, jer stvari jesu onakve kako izgledaju. Merry Alpern, Dirty Windows. Damien Hirst…

 

2

 

Po kom kriterijumu birate poznate ličnosti koje ćete koristiti u svom radu? Koji Vam je omiljeni projekat do sada?

Fasciniraju me poznate ličnosti koje su ikone, kako je do toga došlo? Kim Kardashian je fenomen – ona je stvorila sebe znajući da internet stvara fascinaciju i slavu. Ona je napravila biznis od komercijalnosti interneta.

 

Koji su Vam budući planovi? Koga biste voleli da predstavite u svom radu?

Volela bih da napravim film o Kardashianovima, Caitlyn je najnovija priča koja nam stiže od njih.

 

f5iE7okPReHrcMXgarZNe-Y9TCZyXCySyaAgu5wwP44

 

Muzika koju trenutno slušete:

Ministry of Sound – Chilled, Nina Simone, Cole Porter

 

Knjiga koju trenutno čitate:

Churhill by Boris Johnson

 

Sajt koji svakodnevno posećujete:

Buzzfeed, Huffington Post, The Daily Mail Online!!!!!

 

Šta uvek nosite sa sobom:

Blackberry for emails, IPhone for pictures, IPad for videoing

 

ENGLISH

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone