BEHNO: ETIČKA PROIZVODNJA VISOKE MODE

Inspiration // 01.12.2015.
Behno-Look-1-_-2

 

Slike užasavajućih radnih uslova u kojima se proizvodi odeća najpoznatijih modnih brendova, osvešćuje kupce o njihovoj ulozi u lancu tekstilne proizvodnje. Spajajući potražnju za luksuznim komadima i etičku viziju poboljšanja nehumanih radnih uslova tekstilnih radnica u Indiji, Shivam Punjya je osnovao brend „behno“.

Dok ostale modne kuće žele da se žene osećaju posebno dok nose njihovu odeću, Shivam Punjya želi isto to i za svoje radnice u indijskoj fabrici odeće brenda „behno“ koji je osnovao 2013. godine. Luksuzna odeća jasnih i strogih linija sa minimalističkim dizajnom, dizajnira se u Njujorku, a šije u indijskoj fabrici u gradu Chandigarh sa jasnim opredeljenjem na poboljšanje transparentnosti proizvodnog procesa i poboljšanju položaja tekstilnih radnika.

 

Stotzer Overcoat & Abstract Composition Top @taylorlashae. #mybehno #behnoFW15 #designedinNYC #madeinIndia #ethicalgarmenting #lecorbusier

A photo posted by behno (@behno_official) on

 

Bez iskustva u modnoj industriji, Shivam Punjya je osnivanjem modne kuće behno, na hindu jeziku „sestra“, „želeo da infrastrukturom poboljša radne uslove za žene iz siromašnijih indijskih kasta“ i među prvima se uhvatio u koštac sa mračnom temom lošeg položaja radnika koji šiju odeću za prestižne modne kompanije. U partnerstvu sa lokalnim organizacijama, otvorio je fabriku koja obezbeđuje stimulativne radne uslove i gde su zaposleni različitih profila uključeni u sve faze proizvodnje odeće i tako dobijaju priliku za učenje, razvoj i profesionalni napredak. Oslonjeni na šest stubova „Behno standarda“, zdravlje i mobilnost radnika, planiranje porodice, prava žena, zadovoljstvo i prava zaposlenih i ekološka osvešćenost, stvaraju luksuznu i modernu odeću od svile, organdina, kašmira i pamuka, težeći da izmene negativne reakcije na „made in India“ proizvode. Bezličnost proizvodnog procesa glavni je uzrok lošeg položaja radnika, fotografije iz tekstilnih fabrika izazvale su pomake jer su dale lica udaljenim krojačima i šivačima.

 

F/W 2015. #mybehno #behnoFW15 #designedinNYC #madeinIndia #ethicalgarmenting #lecorbusier #campaign

A photo posted by behno (@behno_official) on

 

Behno odeća namenjena je inteligentnim, samostalnim i snažnim ženama koje žele prilagodljive odevne komade visoke mode. U estetici brenda oseća se uticaj tradicionalne indijske nošnje, boja i krojeva, ali dizajnom se prikazuje moderna, globalna Indija koja je daleko od slike koja o njoj postoji.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone