BRŽI METABOLIZAM ZNAČI UBRZANO STARENJE

Inspiration // 22.12.2015.
kaboompics.com_Lunch table _ salad

 

Nedavno sam na trening DVD-ju renomiranog svetskog trenera čuo napomenu o njegovom pristupu gubitku težine. Pokazujući sliku bodibildera u vrhunskoj formi rekao je otprilike: „On i dalje može da jede više od 5000 kalorija dnevno a da mršavi! Želite li i vi tako nešto?“ Iskreno: ne baš. Prvo, ne želim da jedem tokom čitavog dana – samo bodibilderi žele da jedu i vežbaju po čitav dan održavajući nerealističan izgled. Drugo, takav način života (4000-5000, pa i više, kalorija dnevno, iz više obroka, uz sate i sate treninga) u najmanju ruku nije zdrav.

Većina veruje kako je ubrzavanje metabolizma poželjno jer će uz brži promet materije i energije u organizmu sagoreti više kalorija i posledično gubiti na težini. Imati nešto usporeniji metabolizam se, s druge strane, smatra preduslovom za dobitak na težini i čitav niz problema. Ipak, i uprkos (a naročito uprkos) gotovo opštem konsenzusu prave poplave „eksperata“, „poznavalaca“ i potpunih nestručnjaka (većinom svi potpadaju pod istu kategoriju), kažem vam najjednostavniju stvar: podsticanje organizma da radi brže od normalnog tempa sobom nosi neželjene posledice, a ubrzanje metabolizma nipošto nije ključ za gubitak na težini.

Imati brz metabolizam ne znači i biti zdraviji – u stvari, to verovatno znači brže starenje. Jer svaka akcija podstiče reakciju. Razmišljajte o mehanizmu obnavljanja organizma kao o mehaničkom sistemu koji pokreće vaš biološki časovnik – što brže radi, brže će i vaš časovnik otkucavati. Umesto da, kako biste izgubili na težini, nastojite da ubrzate metabolizam, pokušajte suprotno: da ga usporite niskokaloričnom, visokohranljivom ishranom kako biste živeli duže i zdravije.

 

Autor: Momir Iseni, XTNsity

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone