BUDUĆNOST KINEMATOGRAFIJE SE GRADI U KINI

Innovation // 01.12.2015.
1920
The Atlantic

 

Kada su IBM, Dell, Compaq, i HP selili svoju proizvodnju u Kinu, ko je mogao da pomisli da budućnost donosi kineske kompanije Lenovo, ZTA i Huawei kao lidere industrije. Slično tome, sve više holivudskih blockbustera se snima u Kini dok, sa druge strane, strpljivi kineski biznismeni ostvaruju planove o kineskoj kulturnoj dominaciji i razvoju filmske industrije veće od Holivuda.

Na ogromnom kineskom tržištu, sa rastom životnog standarda, porastao je broj bioskopskih posetilaca. Wang Jianlin, osnivač i predsednik Wanda Group u čijem su biznis portfoliju nekretnine, hoteli i najposećeniji lanac bioskopa u Kini, konfučijanskim pristupom biznisu strpljivo radi na ostvarenju ideje o globalnoj kineskoj kulturnoj dominaciji. Jedan od koraka u Wangovom planu je bila kupovina lanca bioskopa AMC u SAD-u koji je, samo nekoliko meseci od zaključenog ugovora o kupovini, inteligentnim ulaganjem u udobnost i atraktivnost bioskopskih sala, zabeležio profit od 900 miliona dolara.

Druga strana plana podrazumeva izgradnju novog Holivuda u Kini. Iako kineski investitori već u znatnom obimu finansiraju holivudske blockbustere poput “Jurassic World”, “Dark Knight Trilogy” i “Inception”, kineska ekonomija nije postigla veći proboj u globalnim kreativnim industrijama. Uslovi na kineskom filmskom tržištu liče na SAD iz dvadesetih godina prošlog veka kada su holivudski studiji zbog manjka distributerskih lanaca, stvorili monopol nad celim procesom pravljenja filma, od snimanja do filmskih projekcija. Ipak, slično kao što su holivudski karteli morali dominaciju pet filmskih studija da oslabe angažovanjem sve brojnijih nezavisnih stručnjaka i umetnika, Kina će, ako želi da bude novi centar filmske umetnosti, morati da privuče više filmskih stručnjaka.

Najambiciozniji infrastrukturini projekat “Wanda Studios Qingdao” svoja vrata će otvoriti 2017. godine i predstaviti preko 30 filmskih setova, verne kopije ulica New Yorka, 5000 metara kvadratnih scenografije na otvorenom zajedno sa setom spremnim za podvodna snimanja scena. Da li će najopremljeniji filmski studio na svetu biti dovoljan da se budućnost filmova trajno preseli u Kinu u skladu sa vizijom Wang Jianlina, nećemo čekati predugo da saznamo.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone