CIKLUS FILMOVA VUDI ALENA U KINOTECI

Art // 21.12.2015.
annie-hallf
Manhattan, Woody Allen

 

U Jugoslovenskoj kinoteci će do kraja meseca biti na programu ciklus filmova Vudi Alena. Ove nedelje, publika će u Uzun Mirkovoj 1 imati priliku da uživa u kultnim filmovima “Ani Hol”,“Menhetn” i “Zelig”.

Pedeset godina uspešne karijere sa ubitačnim tempom snimanja jednog filma godišnje, neobična ličnost i uzbudljiv privatni život drže nekadašnjeg stand up komičara u neprestanom fokusu brojnih obožavalaca. Alen Stjuart Konigsberg nije želeo da školski drugovi vide njegovo ime potpisano ispod popularnih kolumni za koje je slao aforizme lokalnim novinama, i promenio je ime u Heywood (Woody) Allen. Nakon proboja na televiziji, radio je sa najuticajnijim ličnostima zlatnog doba američke televizije.

“Rediteljski debi je imao 1969. godine sa filmom „Uzmi novac i beži“ (Take Money And Run) iako je već 1966. pored rada na scenariju i režirao nekoliko scena u filmu „Šta je novo mačkice“ (What’s Up, Tiger Lily). Tokom narednih godina snimiće nekoliko urnebesno komičnih filmova koji će mu doneti svetsku slavu „Banane“ (Bananas, 1971.), „Sve što ste oduvek želeli da znate o seksu, a niste smeli da pitate“ (Everything You Always Wanted To Know About Sex, But Were Afraid To Ask, 1972.) i „Ljubav i smrt“ (Love And Death, 1975.)”, ističe u autorskom tekstu o proslavljenom reditelju Marjan Vujović.

Na istoj pisaćoj mašini na kojoj piše od početka karijere napisao je „Ani Hol“ koji je osvojio filmske blagajne SAD-a 1977. godine i bio najgledaniji film u teškoj konkurenciji „Zvezdanih staza IV“ i „Groznice subotnje večeri“. Kao vrhunac, film je osvojio četiri nagrade Oskar i predstavlja prekretnicu u rediteljovoj karijeri.

Za mnoge najbolji Vudijev film, „Menhetn“, samo je naizgled autobiografska komedija, jer režiser, po sopstvenom priznanju, predstavlja anti-tezu svojih junaka. Sjajna filmska fotografija i svojevrstan omaž Njujorku, glavnom gradu svih filmova Vudija Alena, upotpunjena je Geršvinovom muzikom i ovaj film se sa razlogom svrstava u klasike američke kinematografije njenog najevropskijeg režisera.

Iskorak iz svog uobičajenog opusa režiser pravi eksperimentalnim filmom „Zelig“. Glavni junak pseudo-dokumentarnog filma Leonard Zelig ima sposobnost da poprimi karakteristike bilo koje osobe u neposrednoj blizini. Inteligentno, komično i sa osvežavajućim sarkazmom film oslikava običnog čoveka dvadesetih godina prošlog veka kog zbog nedostatka identitea tabloidi prozivaju kameleonom.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone