CREATIVEMORNINGS #4: WORKING, NOT BEGGING

Focus Inspiration // 30.09.2015.
humility-2000x1237-1024x575

 

U okviru globalne teme Humility, beogradsko poglavlje CreativeMornings se nastavilo 30. aprila u 9.00h, predavanjem Working Not Begging Nikolete Kosovac, koordinatorke i jedne od osnivača novina Liceulice, u bašti kafea Blaznavac u ulici Kneginje Ljubice br. 18.

Na ulici je tanka linija između poniznosti i dostojanstva. Pozvali smo Nikoletu beogradskih uličnih novina Liceulice da bude gošća CreativeMornings. Liceulice, osnovano 2010. godine, danas zapošljava 100 uličnih prodavaca u Beogradu i gradovima u Srbiji, koji od svakog prodatog primerka dobijaju polovinu zarade. Pozvali smo ih da nam se pridruže i ispričaju svoje životne priče i predstave načine na koji Liceulice unosi promene u živote mnogih.

Nikoleta Kosovac

Nakon dugogodišnjeg rada u brojnim domaćim i stranim magazinima i radio stanicama, kao i beogradskim advertajzing agencijama Publicis i Saatchi&Saatchi, poželela je da radi nešto u šta veruje i to pronašla u socijalnom preduzeću Liceulice – prvim uličnim novinama u Srbiji. Već pet godina se kao koordinatorka ovog socijalnog preduzeća suočava licem u lice sa brojnim izazovima koje sa sobom nose nezavisni, aktivistički medij i rad na ekonomskom i socijalnom osnaživanju najugroženijih sugrađana i sugrađanki.

Jedna je od pokretača inicijative Moj komšija bez krova, saradnica Centra za politike emancipacije, istraživačica saradnica onlajn platforme VICE i stručna konsultantkinja za PR, komunikacije i strateško planiranje brojnih organizacija civilnog društva u Srbiji i regionu.

LiceUlice

Organizacija Liceulice od 2010. godine realizuje praktične programe direktne podrške marginalizovanim grupama, sa ciljem njihove veće ekonomske, kulturne i socijalne uključenosti. Program se realizuje kroz više aktivnosti, a najvidljivija od njih je izdavanje magazina Liceulice (model uličnih novina poznat širom sveta) koji se bavi važnim društvenim pitanjima, promocijom aktivizma, inkluzije, jednakosti, prava na grad, javnog interesa i javnog prostora itd. Liceulice je jedinstveno ne samo zbog tema kojima se bavi već i zbog održivog biznis modela koji praktikuje – Liceulice razvija mrežu uličnih prodavaca teško upošljivih grupa (Romi, beskućnici, osobe sa invaliditeteom, samohrane majke, mladi koji žive i/ili rade na ulici, itd), koji zarađuju 50 procenata od svakog prodatog primerka.

 

Foto: Radoš Ružić i Jelena Medan

 

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone