GODINA KOJU SU OBELEŽILI NEWSLETTERI

Inspiration // 23.12.2015.
LENNY

 

Tokom godina bujanja novih načina povezivanja i komunikacije na internetu, e-mail je ostao konstanta koja odoleva svim promenama. Za vreme potrebno da se pročitaju prvi redovi ovog teksta, internet je već neslućeno puta umnožio svoj sadržaj. Potrebno je sve uložiti sve više pažnje i vremena kako bi se izabrali sadržaji vredni čitanja. U beskrajnom obilju, e-mail ostaje privatan prostor svakog korisnika, a newsletter-i jedini dobijaju priliku da sa čitaocima razviju odnos poverenja.

Godinu koja je na izmaku obeležio je veliki povratak mejlova, kako u sferu advertajzinga tako i u novinarstvu. Klijenti i čitaoci očekuju jedinstveno i neponovljivo iskustvo, a e-mail je idealna alatka za prenošenje ličnih, važnih i vrednih poruka.

Oslobođeni like-ova i share-ova, newsletter-i poprimaju različite forme – avanturistički putopisi, tajni erotski dnevnici, satirični industrijski cirkulari – ali zajedničko im je što svi odstupaju od tipičnih oblika online izdavaštva. David Carr je prošle godine za New York Times pisao o tome da su newsletteri popularni „jer su se čitaoci umorili beskrajnog prostrranstva informacija na internetu, i da im je potrebno nešto konačno i prepoznatljivo u inboxu što može nametnuti red u svom tom haosu“.  Veliki broj ljudi se ove godine pretplatio na TinyLetter servis koji se predstavlja kao „e-mail za ljude koji imaju šta da kažu“, a okuplja različite newslettere od kojih neki prikupljaju relevantne tekstove ili originalna književna dela, a drugi prenose vesti iz određene oblasti.

Kada poznata ličnost otkrije neki koncept, javnost sakrastično dobacuje da je to početak njegovog kraja. Lena Dunham je sredinom godine pokrenula Lenny – newsletter koji se bavi feminizmom, politikom, modom i svim ostalim što može pasti na pamet intelektualno radoznalim ženama i onima koji ih vole – i internet zajednici je postalo jasno da se zabava seli iz news feed-a na mail-ove, odakle je i krenula nekoliko decenija ranije.

Sem zabave, inbox-i su izvor zarade – procene su da za svaki uložen dolar, e-mail marketing vraća čak 44 dolara. Kratak pogled na brojne oblike komunikacije i informisanja koji su dostupni online otkriva da su osnove ostale netaknute: chat i e-mail su temelji od kojih sve kreće i kojima se veliki i mali biznis, novinarstvo i entuzijaste vraćaju.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone