HABIB LEŠEVIĆ: BIZNIS JE LEP

Focus Inspiration // 22.10.2015.
habib 1

Na Breakfast panelu Speed date with the future govorio je i Habib Lešević, holistic konsalting ekspert i osnivač udruženja globalnih „impact“ preduzetnika. Habib podučava teoriju sistema, preduzetništvo i održive inovacije na Cass Business School (City University London) i na Royal College of Art (London). Osnivač je kompanije Kontext, holističke biznis konsalting kompanije koja je bazirana u Belrinu, član je globalnog kolektiva Vic Ventures i posvećeno se bavi kapuerom.

Ukoliko ste se pitali da postoji lepota u biznisu, Habib nas je odveo na jedno spiritualno biznis putovanje govorivši o lepoti i održivosti biznisa ukoliko se posluje na pravi način.

 

 

Da bi biznis bio lep, on mora da ima značenje, da bude relevantan i da ima svest o sredini u kojoj posluje. Ono što se često zaboravlja je da biznisi zavise od kontinuiranog i uspešnog razvoja te sredine, bilo da je upitanju životna sredina ili društvo u kom živimo. Zahvaljujući totalnoj ekonomizaciji naših života kroz kapitalističke i potrošačke procese, stvaranje profita se često uzima kao jedini cilj i svrha biznisa. Ipak, ovo je potpuno pogrešno – svrha i cilj biznisa mora biti stvaranje vrednosti, a vrednost je ono što tržište nagrađuje. U tom smislu, potrošač kao puki konzument je prevaziđena kategorija – potrošači su sada učesnici i partneri. Ukoliko je biznis ključ društvenog razvoja i boljeg života za sve, on poseduje vrednost. Jedna od čestih zabluda je da je ova vrednost subjektivna i da je određuje samo subjekt, odnosno potrošač. Ipa, potrošač i proizvod ne postoje u vakumu, već su deo većeg konteksta koji utiče na njih i daje značenje njihovoj vezi. Zbog toga vrednosti nije subjektivna, već vrednost kontekstualna. Za stvaranje prave vrednosti, ili drugim rečima održive vrednosti, neophodno je duboko razumevanje posebnog konteksta i njegovih činilaca. Na taj način se stvaraju proizvodi koji imaju relevantnu kontekstualnu vrednosti i koji doprinose svim ovim različitim aspektima. Kada je ovo postignuto, profit će doći sam od sebe. U tom smislu, izbor između stvaranja prave vrednosti i stvaranja profita je lažna dihotomija.

Nakon panela smo pitali Habiba o njegovim utiscima: „Golden Drum Festival je za mene bio divno iskustvo! Upoznao sam mnogo inspirativnih ljudi i imao uvid u kreativne pristupe u regionu, koji su me veoma inspirisali. Učestvovanje u Breakfast panelu je bilo veliko zadovoljstvo i čast. Iako sam bio učesnik panela, u isto vreme sam bio i deo publike tokog izlaganja mojih kolega, učeći nešto novo od svakog od njih. Ovako zaista treba da izgleda jedan „speed date with the future“!“

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone