INDIJA JE NAJZNAČAJNIJA RAZVOJNA TAČKA FACEBOOKA

Tech // 31.10.2015.
2696198607_804f72d5fc_b

 

Mark Zuckerberg je u okviru svoje ture po Aziji održao predavanje na Indijskom institutu za tehnologiju u Delhiju tokom kog je poseban akcenat bio na funkcionisanju mreže Internet.org, širenju korisničke baze Facebooka i altruističkim motivima koji stoje iza najavljenog rasta. Ovo je Zuckerbergu druga poseta Indiji u poslednjih godinu dana.

Nakon najave dugo željene opcije za blokiranje svih zahteva za Candy Crush Sagu, usledilo je prvo pitanje iz publike: zbog čega Facebook toliko zanima Indija?

Za mnoge, odgovor na ovo pitanje je očigledan. Zuckerberg je podsetio publiku da u Indiji, zemlji sa preko milijardu stanovnika, živi 130 miliona korisnika Facebooka što ukazuje na ogroman prostor za širenje korisničke baze. Uzevši u obzir da oko milion ljudi u Indiji još uvek nema pristup internetu, to i dalje znači da postoji preko 100 miliona ljudi koji su označeni kao idealna šansa za marketing i rast.

„Naša misija je da svakome na svetu stvorimo mogućnost da podeli sa ostalima ono što mu je važno i da se poveže sa svakom osobom na svetu“ objasnio je Zuckerberg. Ovo je bio uvod u raspravu oko „Facebookovog interneta“, aplikacije Internet.org, za koji je istakao da je stvorio pristup mreži za 15 miliona ljudi, od čega milion samo u Indiji.

Odgovarajući na kriticizam usmeren ka ovom projektu, Zuckerberg je ukazao na globalni značaj i vrednost koji Internet.org ima, podsetio je slušaoce da se „ovde se ne radi samo o kvalitetu života ljudi već da brojne ideje ostaju zarobljene u glavama studenata, naučnika i preduzetnika jer oni nemaju mogućnost da ih podele sa svetom, nemaju mogućnosti da svojim idejama naprave pozitivne promene na globalnom nivou“.

Sabirajući utiske o kombinaciji filantropije i profita, stiče se utisak da Facebook gleda ne samo u budućnost već posmatra širu sliku. Do 2017. godine u Indiji će živeti 500 miliona ljudi sa pristupom internetu zahvaljujući rasprostranjenosti pametnih telefona. Indija je najveća šansa za rast Facebooka i to šansa koja bi dovela do dostizanja magične brojke od 2 miliona aktivnih korisnika mesečno.

Kada se podvuče crta, interes koji Facebook pokazuje direktno je povezan sa prilikom za rast, ako milijardu ljudi nema internet, onda milijardu ljudi ne može da koristi Facebook. Napredak i rast koji bi se ostvario u Indiji, veruje Zuckerberg, značio bi bolji svet za sve nas.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone