LJUBAVNA AFERA IZMEĐU MODE I KOLAŽA

Art // 21.01.2016.
colorblock_final2

 

Modni brendovi su proteklih nedelja predstavili svoje kampanje za proleće 2016, a mnogi su u njima koristili umetničku tehniku kolaža. Modni dizajneri već godinama koriste kolaž kao izabrani medij za svoje kampanje, a nekoliko istaknutih kolaž umetnika koriste modu kao izvor inspiracije za svoje radove.

 

celine

Céline kampanja za proleće 2016. Foto: Juergen Teller

 

Poslednje četiri kampanje brenda „Coatch“ su predstavljene kolažima sa pozadinom Njujorka, a umetnički direktor Stjuart Vevers je ovu tehniku koristio od samog početka njihove saradnje. Francuski brend „Céline“ je u svojoj kampanji za proleće 2016 predstavio kolaže sa „nevešto“ isečenim fotografijama modela postavljenim na jednobojne pozadine. Dizajneri brenda „Courrèges“ Sebastijan Mejer i Arno Veilent, unajmili su umetnika Kejlena Holomona koji je u saradnji sa Tanjom Tejlor i časopisom Vogue napravio ekskluzivne kolaže za Instagram kampanju ovog brenda. Balenciaga je koristila kolaž u svojoj kampanji iz 2010. godine, a Prada je prošle jeseni plasirala liniju luksuznih parfema Prada Olfactories praćenu kolažnom vizuelizacijom mirisa. Muška linija Rafa Simonsa 2012. godine je predstavljena kolažima koji su stvorili zanimljivu optičku iluziju.

 

bonjour courrèges | Kalen Hollomon Spring Summer 2016 @kalen_hollomon #courreges #bonjourcourreges #kalenhollomon #readytolive #ss16

A photo posted by bonjour courrèges (@courreges) on

 

Istaknuti kolaž umetnici koji koriste modu kao izvor inspiracije za svoje radove, koriste platforme Tumblr i Instagram kako bi ih prikazali. Brazilski umetnik Pedro Nekoi pravi kolažne kreacije od kampanja velikih brendova poput Kenzo, Prada, Miu Miu, Dolce&Gabbana, Balenciaga ili Balmain. Internet slavu je stekao u poslednje dve godine objavljujući radove na Tumblr-u. „Oduvek sam bio zaljubljen u modu i advertajzing. Zabavno je stvoriti nešto novo od nečega što je već kreativno“, kaže Nekoi. Komentarišući privlačnost kolaža kao tehnike modnim dizajnerima, on navodi: „Kolaž je na neki način utemeljen u nadrealnom, a moda je vezana za fantaziju“.  

 

 

Lizi Gil, ko-osnivačica umetničkog kolektiva „Brooklyn Collage Collective“, takođe pronalazi inspiraciju u odeći i njenim bojama i dezenima za pravljenje kompozicije i palete svojih kolaža. Njen kreativni proces uključuje listanje časopisa „Vogue“ i „McCall’s“ iz 50ih godina. Njeni radovi su privukli pažnju brenda „Lulu Frost“ za koje je napravila kolaže inspirisane „Tesserae“ kolekcijom nakita ovog brenda.

 

Poised & ready

A photo posted by L i z z i e G i l l (@lizzie.gill.art) on

 

Kejlen Holomon „uglađen, seksi, samouvereni stav“ modne fotografije kombinuje sa kontrasnim slikama poput radnika u fabrici, svakodnevnih ljudi ili sportske fotografije. Kroz ove neobične kombinacije on istražuje društvena pravila, modu, rodne identitete, tabue i podtekst svakodnevnih situacija i percepcije. „Pokušavam da napravim kontradikcije pomoću kojih dovodim u pitanje svet oko sebe“.

 

photo+2

Foto: Kejlen Holomon

 

Kako ističe Holomon, upotreba kolaža je već prevazišla modne kampanje i reklamne publikacije. Ova tehnika se uveliko primenjuje i na sam dizajn odeće. Ovo je posebno karakteristično za brend Vetements, čija je dekonstruisana odeća veoma brzo stekla popularnost u modnoj industriji i sferi ulične mode.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone