Kako naterati bogate da potroše ogroman novac na “umetnost”

Art // 09.05.2016.
pup
“Jorkšajrski terijeri,” skulptura prodata za 550.000 dolara u 2000, a potom prodata za 7,4 miliona u 2005.

Simon de Pury, poznat kao “Mik Džeger aukcija umetničkih dela” zbog svog upečatljivog stila, otkrio je u svojim memoarima zašto su bogataši spremni da plate ogromne sume za umetnička dela koja ponekad izgledaju banalno. De Pury kao primer navodi prodaju dela Richard-a Prince-a, fotografa i slikara koji fotografiše ili slika fotografije drugih autora a posebno je kontroverzan otkad je počeo da prodaje blago izmenjene fotografije drugih ljudi sa Instagrama. Zainteresovanih kupaca za njegova dela nije bilo kada ih je nudio za 40.000 dolara. Ali onda je jedno delo prodato za oko milion dolara, i to je privuklo pažnju prethodno nezainteresovanih za ostala dela, iako su ona samo replike. De Pury kaže da iako zvuči suludo, sedmocifrene cene “inspirišu” ljude, i da ima kupaca koje umetnička dela jednostavno ne interesuju dok ne dostignu milion. “Bolje je misliti da ste preplatili nešto izvanredno, nego da ste dobili dobru ponudu za nešto osrednje,” kaže de Pury. Pročitajte još

Abell_Prince

Originalna fotografija koju je napravio fotograf Sam Abell za Marlboro, i prerađena varijanta koju je Richard Prince prodao za preko milion dolara.

Pripremio: Rastko Simić

Izvor: NYPost

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone