BUDUĆNOST MUŠKIH ČASOPISA U DIGITALNOJ ERI

Innovation // 08.12.2015.
playboy-club-baltimore-08

 

Kada je objavljeno da Playboy odustaje od objavljivanja fotografija golih žena, delovalo je da svedočimo kraju ovog časopisa. S obzirom da su časopisi FHM i Zoo objavili svoje poslednje brojeve, svima je jasno da je Playboy mudro izabrao promenu koncepcije, umesto gašenja koje čeka manje fleksibilne muške magazine.

FHM i Zoo su beležili ozbiljan pad prodaje koji upućuje na korenite promene u navikama njihovih kupaca koji su orijentisani ka mobilnim platformama i društvenim mrežama. Ne treba zbog toga imati iluziju da bi ovakav sadržaj opstao u online svetu. Slučaj muškog online magazina „Loaded“ pokazuje da problem nije u formatu, već u sadržaju. Od web sajta koji je objavljivao lascivne fotografije, Loaded je postao „eklektičan magazin koji intervjuiše supermodele, feministkinje, muzičare i analizira ISIS sa stanovišta advertajzinga“.

Časopisi koji su duplericama mogli da intrigiraju, danas gube trku za mesto na tržištu. Muškarac kome su časopisi bili namenjeni pre dve decenije, kada je pornografija bila tabu, skupa i nedostupna, više ne postoji.

Hiperseksualizacija medijskih sadržaja udružena sa dostupnošću pornografskog sadržaja neverovatne količine i raznovrsnosti, oblikovala je modernog čitaoca i gledaoca, zahtevnijeg i kompleksnijeg nego ikad pre. Njegov ukus neće biti zadovoljen lepom devojkom bez odeće sa provokativnim lažnim intervjuom u FHM-u.

Internet dolazi do tačke prezasićenja trivijalnim sadržajima, ključ uspeha je inteligentno oblikovanje „contenta“ koje će čitaocima pružiti tekstove vredne njihove pažnje i novca. Ne treba misliti da je suština muških magazina bila u fotografijama golih žena. Od samog početka, njihova uloga je bila da probijaju granice, provociraju i izazivaju javnost i budu predvodnici oslobođenja od konzervativnih stega.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone