NAJBOLJI PROGRAM TRENINGA – NEPRESTANO PRILAGOĐAVANJE

Inspiration // 14.10.2015.
crossfit-534615_1920

 

Kada je reč o vežbanju nužno je neprestano misliti za sebe. Preslikavanje nečijeg ili programa koji ste pronašli u knjizi ili na internetu bez predstave da li će vam on zaista pomoći u dostizanju ciljeva je – pogrešno.

Neophodno je vagati za ili protiv u skladu sa svojim potrebama. Biti predvodnik, neko ko kritički razmišlja, a ne sledbenik. Nema srca, nema strasti u slepom sledbeništvu. Odvojiti vreme za istinsko promišljanje se uvek isplati jer – reč je o vama!

Cilj treninga je poboljšanje performansi i smanjenje mogućnosti povređivanja u specifičnom sportu/životnom stilu/poslu. Kada se zaključi da vežba ili program nisu od koristi, istog trenutka ih je nužno modifikovati ili odbaciti. Čim nešto prepoznate kao suvišno, ne ustručavajte se da ga odstranite. Greške u treningu najvećim delom potiču od nedostatka razmišljanja i pogubnog mentaliteta koji ne želi da uči i ovladava novim, potencijalno boljim metodama.

Nužno je ne mešati trening koji donosi rezultate sa treningom koji traje određeno dugo i donosi određeni nivo iscrpljenosti. To što je neko ispuzao iz teretane iscrpljen i što se tokom vežbanja nalazi na ivici mučnine nipošto nisu pokazatelji kvalitetnog treninga.

Vežbajte upravo koliko je dovoljno. Minimalističi pristup: samo dovoljno i ništa više od toga! Napustite trening osećajući se bolje no kad ste ga započeli. Inteligentan pristup teži smanjenju nepotrebnog stresa kako u teretani tako i u životu i sjajan je lek za telo i psihu jer povećava radost vežbanja i podstiče oporavak. Sve iznad minimalno potrebne količine rada i intenziteta vodi razvoju negativnih osećanja ka treningu.

 

Autor: Momir Iseni, XTNsity

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone