NOVA JAPANSKA INSTAGRAM SUBKULTURA

Art Inspiration // 24.02.2016.
_fanart__usuke_devil_vector_by_jongin_oppa-d7z4zif

 

Čini se da poznate modne subkulture u Tokiju polako nestaju. U Takashita ulici u tokijskom modnom distriktu možete videti veoma mali broj Lolita haljina i Gyaru devojaka, a neki od najpoznatijih Harajuku butika su se nedavno zatvorili. Tome je svakako doprinela i džentrifikacija i prezasićenost turizmom. Normkor je zamenio stereotipno estetsko ludilo kao dominantan trend na japanskim ulicama. Ipak, na internetu je poptuno druga priča.

U poslednjih godinu dana, novi japanski trendovi se pojavljuju na Instagramu i Tumblr-u. Stil koji u poseldnje vreme privlači najviše medijske pažnje je Genderless Kei. Japanski modni blog Tokyo Fashion ga je okarakterisao kao stil „mršavih i slatkih dečaka koji farbaju kosu, šminkaju se i nose sočiva u boji, lak za nokte, šarenu odeću i slatke aksesoare. Ovi rodno neutralni dečaci ne pokušavaju da budu žene, već odbacuju tradicionalna rodna pravila kako bi stvorili standard lepote koji je odvojen od roda“.

 

感謝します。いつもありがとう🙇mua💋 나는 자유다. 그래서 고독하다.언제나 고마워 많이 사랑해주세요 thank you👄 #20150921 #4AM #Chu#movie

A photo posted by 👑USUKE DEVIL👑 (@screamer29) on

 

Neki od predstavnika ovog novog trenda su Genking, japanska TV zvezda sa dugačkom blistavom plavom kosom koja se identifikuje kao rodno neutralna osoba, Kondo Yohji, japanski pop pevač i muški odgovor na pop senzaciju Kyary Pamyu Pamyu, androgena Instagram zvezda Usuke Devil i Pey, androgena modna ikona zaposlena u butiku u ulici Takeshita. Japan nije preterano poznat po progresivnim stavovima po pitanju roda, o čemu svedoči i mali broj žena u parlamentu. Iako je vlada nedavno priznala istopolne brakove u Tokiju, homofobično i transfobično zlostavljanje je i dalje prisutno. Zbog svega ovoga, sve više momaka odbacuje rodnu binarnost po pitanju mode, dovodeći u pitanje tradicionalne ideje o tome šta dečaci treba da nose.  

 

🍔🗽🇺🇸 #fashion#makeup#kawaii #ぺえ A photo posted by ぺえ (@peey) on

 

Određeni uticaj je imala i rastuća popularnost južnokorejskih dečačkih bendova, ali i opsesija momcima iz mangi. Procenjeno je da Japanci troše više papira na štampanje mangi, nego na pravljenje toalet papira, što njihov uticaj na vizuelnu kulturu čini neizbežnim. Ipak, savršenstvo manga likova je nemoguće postići u stvarnom životu. Zbog toga većina predstavnika Genderless Kei stila koriste Instagram kao svoju glavnu platformu, prikazujući svoje živote kroz vrstu kawaii Snapchat filtera.

 

talking w/riku tanaka

A photo posted by TOMAN from XOX (@_sweatm) on

 

Iako je ovaj trend i dalje u začetku, sa kombinacijom viralnosti interneta i pouzdanim japanskim pečatom „kula“, čini se da mu je popularnost zagarantovana. Toman, predstavnik Genderless Kei stila i član japanskog pop benda XOX, nedavno je izjavio za Model Press Japan, „Mislim da sada ima sve više momaka kao što sam ja, pogotovo u Harajuku distriktu. Ovaj trend je sada postao toliko raširen da će uskoro postati nešto potpuno normalno – ili bih bar ja to voleo“. Da li Genderless Kei predstavlja korak ka virtuelnoj, post-rodnoj modi i oživljavanju Harajuku distrikta, ostaje da vidimo.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone