NOVI PLAYBOY ZA DIGITALNU ERU

Focus // 26.10.2015.
tumblr_mn0xmsq07k1rn8ya7o1_1280

 

Kultni magazin Playboy je odlučio da prestane da objavljuje fotografije golih žena u pokušaju da se rebrendira za internet eru. Ovo je predložio urednik Cory Jones, a osnivač Hugh Hefner se složio da bi ovo mogao da bude način da se dođe do šire publike. Iako ova odluka na prvi pogled deluje progresivno nakon decenija „bunny“ brendiranog seksizma, ona najviše ima veze sa propalim biznis modelom: u vreme kada je bilo koji seksualni sadržaj samo jedan klik daleko, duplerice gube smisao.

Danas kada je medijsko tržište fragmentirano webom, Playboy pokušava da se repozicionira i proširi svoju ciljnu grupu. Časopis će zato usvojiti moderniji izgled, ali će zadržati kolumne posvećene seksu, intervjue i istraživačke članke. Iako časopis više neće objavljivati fotografije golih žena, zadržaće se njihova seksualizovana reprezentacija. Upravo zbog toga, protivnici Playboya koji su ovaj časopis i ranije optuživali za seksizam, nemaju previše poverenja u ovaj pokušaj rebrendinga. Feministički pokreti nikada nisu isticali fotografije golih žena kao glavni problem, već upravo objektifikaciju i diskriminatoran i ponižavajuć odnos prema ženama u Playboy klubu.

Nova praksa Playboya može uticati i na druge časopise iz branše koji se oslanjaju na fotografije golih žena kako bi ostvarili profit. Ipak, objektifikacija ženskog tela neće nestati u skorije vreme, a ova odluka teško može da ima veći uticaj na seksizam u ovoj industriji i svim drugim segmentima društva.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone