Novi pogled na društvenu odgovornost – strategija društvenog uticaja

Focus // 27.09.2015.
Occupy LEGO Land

Korporativna društvena odgovornost je dugo smatrana za veoma naprednu filozofiju poslovanja. Međutim, nedavni protesti američkih radnika iz industrije tehnologije i brze hrane pokazali su da je potrebno da velike korporacije osmisle bolji način stvaranja odnosa sa zajednicom. Kao alternativa za CSR pojavila se strategija društvenog uticaja kao trend koji usvaja sve više kompanija koje tek počinju sa radom. Osnovna razlika u odnosu na klasičan CSR je što se ova strategija ne zasniva na povremenim projektima, donacijama i događajima, već na planiranom, svakodnevnom doprinosu kompanije zajednici. Klasični CSR projekti poput nasumičnih humanitarnih događaja često izazivaju skepticizam, i deluje da CSR postoji samo da bi zaštitio identitet i reputaciju brenda, ne zbog dobre volje i želje kompanije da bude vredan deo zajednice. Od CSR-a se prvo odustaje kada su troškovi previsoki u odnosu na trenutne mogućnosti kompanije. Nasuprot tome, strategija društvenog uticaja bi trebalo da bude deo korporativne misije, i, kao i poslovna strategija, mora da sadrži plan prihoda i konkretne i merljive ciljeve. Ovim pristupom moguće je preduprediti nepoverenje i konflikte sa zajednicom i ubrzati rešavanje problema ako do njih dođe.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone