OKTOBAR U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA

Art // 26.10.2015.
Der Himmel über Belgrad, ulje na platnu, 200 x 300 cm, 2014._mala

 

Kulturni centar Beograda je prošle nedelje u svojim galerijskim prostorima predstavio tri izložbe koje će biti otvorene za posetioce do 14. novembra. U Likovnoj galeriji je predstavljena izložba Their Very Landscape Is Alive umetničkog para diSTRUKTURA, u galeriji Podroom je kustoskinja Branka Benčić priredila izložbu Misliti film +2, izmenjeno izdanje, a u galeriji Artget je predstavljena izložba švajcarskog fotografa italijanskog porekla Kristijana Taljavinija pod nazivom Neobična putovanja.

 

 

Izložba Their Landscape Is Alive tematizuje pejzaž kao geografski pojam, pa zatim kao socijalnu kategoriju. Pojam pejzaž u njihovom radu može se simbolično shvatiti kao identifikovanje sopstvene prošlosti i kulturne, socijalne i poltičke budućnosti. Izložba se sastoji iz radova koji su nastali tokom perioda 2013-2015. godine i deo su šireg projekta, a realizovani su u različitim medijima želeći da medijskom raznovrsnošću potenciraju raznolikost pejzaža kao zadate, a ipak nesigurne i promenljive strukture. Umetnički par diSTRUKTURA čine Milica Milićević i Milan Bosnić. Diplomirali su i magistrirali na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na Odseku za slikarstvo. Od 2005. rade na zajedničkim projektima kao umetnički par pod nazivom diSTRUKTURA. Izlagali su na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

 

 

Izložba Misliti film +2, izmenjeno izdanje pristupa ideji filma kao kompleksnom i razvijenom sistemu reprezentacije. Film je shvaćen kao “tehnologija društva”, spoj materijalnog i konceptualnog aparata, ideologije i tehnologije filma i kinematografije kao društvene institucije. Radovi svih odabranih umetnika i umetnica predstavljaju prostore konstrukcije i istraživanja poetike i estetike filma, prostore kina ili filmske slike, a konceptualne odrednice koje slede predstavljaju okvir za radove koji formiraju specifičan odnos prema ideji filma kao mestu u kojem se reflektuju aspekti društva, ideologije, kulture, gde film postaje resurs, riznica, skladište.

 

 

Švajcarski fotograf Kristijan Taljavini je „Neobična putovanja“ Žila Verna oživeo u ciklusu fotografija istoimenog naziva. Glavnu okosnicu njegovog rada čine prošlost, istorija, književnost i umetnost. Oživljavajući likove i neobična mesta iz Žil Vernovih romana, Kristijan Taljavini pokazuje da bez obzira na savršenstvo savremene tehnologije, njenu brzinu i pristupačnost, on pripada onim umetnicima koji se neće zadovoljiti pravljenjem jednoznačnih slika. Na izložbi je predstavljeno 20 fotografija – portreti i scene iz Portfolio verzije, dok su ostale fotografije iz ciklusa Neobična putovanja prikazane u formi video projekcije.

 

Foto: Jovana Milovanović

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone