OSVRT NA 2015. GODINU U SKANDINAVSKOJ KINEMATOGRAFIJI

Art // 09.11.2015.
Force-Majeure-Lisa-Johannes-Kuhnke-And-Loven-Kongsli-Wallpapers

Estetika i umetnička produkcija severa Evrope ima kvalitetne predstavnike u svim oblastima i kinematografija nije izuzetak. Od planetarno popularnog Mads Mikkelsena, filma „The Gril with the Dragon Tattoo“, preko švedskog kandidata za Oskara i miljenika kritike „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence“ do nezavisnih ostvarenja islandske kinematografije „Hrútar“ („Rams“), „Fúsi“ („Virgin Mountain“), umetnički filmski izraz naroda severa vredan je pažnje.

Među kandidatima za Oskara za najbolji strani film je norveški triler „Bølgen“ („The Wave“) čiji se scenario bazira na stvarnim događajima iz 1934. godine kada je u udaru cunamija poginulo 40 ljudi na obali norveškog mesta Tafjord. Producentska kuća „Magnolia Pictures“ otkupila je prava na film, a u njihovom portfoliju su i drugi hitovi norveške kinematografije „Force Majeure“, „Headhunters“, „Trollhunter“, „Ragnarok“, „Pioneer“ i „Happy Happy“ i filmovi u kojima glumi čuveni Mikkelsen, „The Hunt“ i „A Royal Affair“.

Iz ovog regiona dolaze brojni nezavisni i blockbuster filmovi, ali uprkos produktivnosti i originalnosti umetničkog izraza, filmovi koji nemaju problema sa finansiranjem su brojni kao i topli skandinavski letnji dani. Upečatljiv je primer Islanda koji sa samo 320.000 stanovnika uspeva da u ovogodišnju selekciju islandskih kandidata za Oskara uvrsti čak 11 ostvarenja.

Dve godine za redom islandski film osvaja Nordic Council Film Prize, ovogodišnji dobitnik film „Fúsi“ prethodno je dobio tri nagrade na američkom filmskom festivalu Tribeca. Danska, koja je ove godine imala film „Stille hjerte“ („Silent Heart“) u najužem izboru za Nordic Council Film Prize, aktivno investira u filmove čime podržava opstanak kinematografije na tržištu. Pažnju treba obratiti i na „Krigen“ („A War“) , film sniman u Jordanu režisera Tobias Lindholma, koji se bavi životom vojnika stacioniranog u Avganistanu i njegove porodice kod kuće.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone