PARAKOSMOS STAR WARS SAGE

Focus // 24.11.2015.
SW-THE-FORCE-AWAKENS

 

Moćna marketing mašinerija kompanije Disney i odana publika željna novih avantura iz dalekih galaksija, transformiše Star Wars serijal u zaseban žanr i najavljuje nepregledan niz filmskih nastavaka.

Iskrena emocija kojom je Džordž Lukas 1977. godine sa skromnim budžetom stvorio filmski lik izabranog dečaka koji prelazi put od prašine do zvezda, publika je prepoznala. Emotivna povezanost koju je gledaoce pretvorila u armiju obožavalaca prvi je razlog zašto Disney planira da snima novi Star Wars film svake godine. Dokle god postoji publika koja će karte kupovati, filmovi će se snimati.

Disney svakako ne prepušta tražnju pukom slučaju. Vodeći bitku na više frontova, kompanija je sinergijom uspela da bude dominantni igrač Holivuda pokazujući kako se stvara imperija. Kupovinom drugih studija (Pixar, Lucasfilm, Marvel), licenciranjem proizvoda sa likom junaka i neumornom promocijom filmova kroz sve kanale komunikacije Disney osigurava sebi profit, iznova gradi atmosferu iščekivanja i osećaja da će upravo sledeći film biti najveći do sada.

Poverenje obožavalaca je glavna pokretačka snaga i budućnost franšize. Publika je svojim vezanošću za serijal izgradila ideju o Ratovima zvezda kao dokumentarcu o drugoj, veoma stvarnoj, realnosti. Stvaranjem „parakosmosa“ (imaginarne realnosti) Star Wars je dobio najveći kapital koji mu obećava razvoj po hronološkoj i karakternoj liniji. Timovima scenarista za istraživanje priče otvoreni su budućnost, prošlost, brojni novi i stari likovi jer, za razliku od sličnih „parakosmosa“ Transformersa i Marvelovih junaka, Star Wars ne počiva na jednom junaku.

Emotivna investiranost koja prevazilazi (ne)dopadanje čini Star Wars vlasništvom njegovih fanova čije mišljenje producenti moraju uzeti u obzir. Pored neverovatne količine „istorije“ koja je stvorena kroz Star Wars filmove, producenti su svesni koliko je krhka aura autentičnosti koja okružuje ovaj parakosmos. Najmanje promene mogu narušiti ravnotežu između brenda kao proizvoda filmske industrije i čeda miliona fanova širom sveta.

Nepresušna težnja kompanije Disney za profitom nadgledaće narednu deceniju snimanja novih 17 filmova iz serijala Iron Man i Captain America. Sa druge strane, zahvaljujući žeđi publike za fragmentima realnog života drugih svetova, sa novim nastavcima Star Wars sage, X-Men serijala i filmova o Avengers junacima, razvijaće se novi koncept u Holivudu, filmski svetovi koji znače daleko više od filmova.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone