BRANDALISM: ANTI-ADVERTAJZING PROTIV GLOBALNOG ZAGREVANJA

Art Focus // 04.12.2015.
Hand_made_z6

 

U toku je najveći ekološki samit pod okriljem Ujedinjenih Nacija u Parizu koji, sudeći po analizama i istraživanjima, može biti poslednja tačka za ekološki spas planete. Korporacije koje su direktno odgovorne za emisiju ogromnih količina štetnih gasova u atmosferu, pojavile su se kao glavni pokrovitelji i sponzori ovog događaja.

Učesnici pokreta „Brandalism“, revoltirani željom ovih kompanija da na ovaj način izbrišu svoju odgovornost, dizajnirali su reklamne plakate koji pozivaju na građansku neposlušnost i prekidanje začaranog kruga konzumerizma.

Na oglasnim prostorima širom Pariza, osvanuli su plakati koji upiru prstom u kompanije AirFrance, GDF Suez (Engie) i Dow Chemicals, koje su istovremeno pokrovitelji samita i veliki emiteri štetnih gasova. Kritike nisu pošteđeni ni svetski lideri Fransoa Oland, Dejvid Kameron, Barak Obama, Angela Merkel i Šinzo Abe. Više od 80 umetnika učestvovalo je u stvaranju reklama koje izgledom ne odudaraju od klasičnih advertajzing plakata dok oštrim porukama utiču na podizanje svesti o uzrocima globalnog zagrevanja.

 

 

Suočeni sa ovim činjenicama, članovi organizacije „Brandalism“ su odlučili da svojim akcijama pokažu globalnoj javnosti ključnu spregu između advertajzinga, konzumerizma i klimatskih promena. „Marketing stvara nove želje da bi potrošačke žudnje zadovoljio proizvodima koje prodaje pritom koristeći ogromne količine fosilnih goriva“ objasnili su čelnici pokreta.

Zbog nedavnih napada, brojni kulturni, umetnički i sportski događaji su otkazani i u Parizu je na snazi zabrana okupljanja. Dok učesnici protesta ne odustaju uprkos sukobima sa policijom, organizatori ove akcije na plakatima pozivaju na još veće demonstracije i učestvovanje u „igrama građanske neposlušnosti“.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone