ŠTA GLEDATI NA 49. BITEFU

Art Inspiration // 30.09.2015.
49-Bitef-CIRILOV-poster-B21

 

Sa uzbuđenjem iščekujemo početak 49. Bitefa. Na repertoaru će biti pregršt dobrih predstava, a tu su i tradicionalni prateći programi Bitef na filmu i Bitef Polifonija. Ukoliko još uvek niste sigurni šta biste gledali, Breakfast se raspitao i donosi vam preporuke iz sigurne ruke.

 

ANĐELKA JANKOVIĆ, marketing menadžer Bitef festivala

Andjelka-Jankovic

 

Ovom Bitefu se posebno radujem, a ono što želim da istaknem je da ga moje kolege i ja ovoga puta organizujemo sa najvećom odgovornošću do sada, i srčanije nego ikada jer je ovo festival Uspomeni Jovana Ćirilova.

Ceo festival je skup favorita i komunicira sa decom, mladima, studentima i već uobičajenom dugogodišnjom vernom publikom. Kako nisam bila u prilici da pogledam predstave, ali sam se u iščekivanju festivala i tokom njegove promocije upoznala sa programom i mogu reći da željno iščekujem i samim tim preporučujem sledeće programe.

 

Iliada_gl_list_70x100©PeterUhan_0781

“Ilijada”, režija Jernej Lorenci

 

Na prvom i neprekiosnovenom mestu predstavu “Ilijada” po Homeru, reditelja Jerneja Lorencija. Podela je sjajna, fotke obećavaju, a koleginice su nas zapalile za ovu predstavu! Cela kancelarija je oblepljena fotkama iz ove predstave, a ja iščekujem da vidim ovo novo ostvarenje oko koga u Bitef timu vlada tolika pozitivna frka!

Obavezan je trostruko nagrađivan reditelj Oliver Frljić,i premijera “Kompleks Ristić” u Bitef teatru koja je uveliko “uzburkala pozorišne duhove”. Volim direktno pozorište, koje intrigira, koje je hrabro da progovori. Na nama je da se složimo ili ne, ali mu se hrabrost ne može osporiti, a hrabrosti da se kaže šta se misli je malo danas! Tome služi Bitef i zato ga volim!

 

KompleksRistic2©Iztok-Dimc-1024x682

“Kompleks Ristić”, režija Oliver Frljić

 

Ko voli dobro da jede hranu za dušu i hranu za telo prosto mora da bude deo večere “Diskretni šarm Marksizma“, autora Bojana Đorđeva. Na intimnoj sceni JDP-a u izabranom društvu od 40 osoba u publici uz nesvakidašnji pristup ispitujući koncept hrane za misli u kome je “jelovnik” scenario performans se kolektivno improvizuje na licu mesta kažu autori. Eto, uvek se žalimo kako nam je pozorišna ulaznica “hrana za dušu i misli” mnogo skupa, dok najlakše izdvajamo za dobru klopu. Evo prilike da nahranimo i telo i dušu.

P.s. i kao dodatak ne propustite programe Bitef zone koja će oživeti moj kraj “šipku” na Dorćolu i ponovo, kao kada sam ja bila mala, vratiti umetnost “kod Bitefa” kako smo kao klinci zvali Skver Mire Trailović. Ovde se klinci i dalje igraju, tik uz zgradu o koju udaraju loptu, u kojoj je pozorište Bitef teatar, a pitanje je da li oni to znaju!

 

JELENA BOGAVAC, pozorišna rediteljka

20150819_131051-1024x576

 

Obavezno pogledajte predstavu “Common ground” rediteljke Yael Ronen čuvenog pozorišta Maksim Gorki iz Berlina. Predstava govori o emigrantima sa prostora bivše Jugoslavije, koji nakon ratnih sukoba uspostavljaju kontakte novog socijalnog kvaliteta u Berlinu danas.

 

Common_Ground2_0510_©Thomas_Aurin1-1024x681

“Common Ground”, režija Yael Ronen

 

Zatim predstavu “Zbogom” Jonahtana Capdeviella, veoma moderna, zabavna i dirljiva predstava – studija o ranjivosti adolescencije i uspostavljanju identiteta.

Kao i predstavu “Ilijada” u režiji Jerneja Lorencija. Ova predstava savremenim pozorišnim rediteljsko izvođačkim sredstvima analizira prvi ep Evrope.

 

MILOŠ LATINOVIĆ, direktor Bitef festivala

11126378_1611140339133251_689024326_o-1024x681

 

Na Bitefu obavezno morate pogledati Srebrenikove “Mrtve duše” – predstava koja će zatvoriti festival, zatim “Common Ground” Maksim Gorki Teatra iz Berlina i predstavu Matije Ferlina “Mi smo kraljevi, a ne ljudi“.

 

J.-Đokić-D.-Gojić-A.-Begić-I.-Jončić-I.-Mihalić_©Mara-Bratoš-1024x682

“Mi smo kraljevi, a ne ljudi”, režija Matija Ferlin

 

 

JELENA KNEŽEVIĆ, izvršna direktorka Bitef festivala

Jelena-Knezevic-2-1024x680

 

Preporučujem predstave Milene Minje Bogavac koje će biti izvedene u okviru Bitef polifonije („Nevidljivi spomenici“, „Crvena: samoubistvo nacije“; „Kuća velikog rata“ i „Balerine“). Minja (dramaturškinja, rediteljka, dramska pedagoškinja, pesnikinja…) je svojim polifonim pristupom umetnica u fokusu ovogodišnje 16. Bitef Polifonije. Ulaznice za ove predstave su besplatne.

Zatim tu je „Diskretni šarm marksizma“ – autorski projekat Bojana Đorđeva koji će biti izveden kao večera – performans od šest jela za samo 40 osoba.

 

Open Lab at DasArts, Master of Theatre. Showings by: Bojan Djordjev (dinner piece "The Discrete Charm of Marxism"), Sonja Jokiniemi, Maria Lalou, Pedro Manuel, Laila Soliman, Julian Hetzel, Margo van de Linde and Maika Knoblich.

Open Lab at DasArts, Master of Theatre. Showings by: Bojan Djordjev (dinner piece „The Discrete Charm of Marxism“), Sonja Jokiniemi, Maria Lalou, Pedro Manuel, Laila Soliman, Julian Hetzel, Margo van de Linde and Maika Knoblich.

 

Zbogom“, francuska predstava umetnika Žonatana Kapdevijela koja se uz upotrebu pop kulture i transvestije bavi rodnom politikom. Predstava će biti izvedena u Novom Sadu, a za publiku iz Beograda obezbeđen je organizovani prevoz.

 

ANA ISAKOVIĆ, pozorišna kritičarka i urednica arhiva CZKD

11994265_10207857023771463_380659026_n

 

Prva predstava koju bih preporučila je „Kompleks Ristić“ autorski projekat Olivera Frljića. Njegovu rediteljsku praksu cenim pre svega zbog hrabrosti i istupanja van ne samo konvencionalnih, instititucionalnih okvira, već i van post teatraskih diskursa. Sa druge strane, Ljubiša Ristić je jedan od najznačajnijih reditelja vezanih za savremeni teatar na jugoslovenskim prostorima. Istraživanje njegovih strategija, ne samo u teatarskom, već i društveno – političkom diskursu, čini mi se kao važan gest.

 

IMG_0904-1024x520

“Ibzenov neprijatelj naroda kao Brehtova poučni komad”, režija Zlatko Paković

 

Preporučujem i predstavu „Ibzenov neprijatelj naroda kao Brehtov poučni komad“ u režiji Zlatka Pakovića. Otvaranje novog prostora i re-aktuelizacija Brehta, a naročito njegovih poučnih komada u režiji Zlatka Pakovića, što uvezuje teatarsku poetiku i namere Ibzena (kroz komad “Narodni neprijatelj”) i Brehta sa njegovom formom takozvanih poučnih komada. On na toj osnovi otvara mugućnost inkorporacije i drugih postupaka. Uspostavlja se distinkciju između građanskog teatra (oslonjenog na identifikaciju gledalaca s dramskim likovima psihološki motivisanim) i brehtovske interpretacije ključnih društvenih mehanizama, Paković se oslanja na oba stuba jer je i sam Ibzenov komad, samo na drugi način, društveno angažovan.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone