Šta želi generacija „Z“

Focus // 30.09.2015.
5e8cc4dc3823977b2c2c3a1605d391e7

Taman kada je svet pomislio da je konačno shvatio milenijumsku generaciju, na red je došla jedna nova generacija koja će uskoro stupiti na tržište rada. U pitanju je Generacija Z koja je rođena nakon milenijumske generacije – između kasnih 90tih i 00ih godina. Ova generacija već ima lošu reputaciju: kompanije za istraživanje medija i tržišta su pripadnike ove generacije već okarakterisali kao zavisnike od ekrana sa poremećajem pažnje. Generacijska istraživanja su izuzetno važna, ali često mogu da budu ispunjena normativnim predrasudama, pristrašnošću i stereotipima. Generacija Z trenutno čini četvrtinu populacije, a oni koji žele da je privuku ili iskoriste njene talente, moraće već sada da promisle dobre prakse za razvijanje odnosa sa njom. Šta Generacija Z želi?

Prema nekim studijama, Generacija Z je nesposobna da se fokusira na duži period i njihov opseg pažnje je svega osam sekundi. Ipak, neka druga istraživanja otkrivaju da Generacija Z ustvari poseduje razvijeni “filter od osam sekundi”. Odrastaju u svetu u kom su im mogućnosti neograničene, ali njihovo vreme nije. Na taj način, Generacija Z se adaptirala efikasno sortirajući i procenjujući ogromnu količinu informacija. Ova generacija ima veoma ograničeno vreme i energiju za procenjivanje da li je nešto vredno njihove pažnje, ali kada se pokaže da jeste, u stanju su da budu vrlo fokusirani i predani. Ipak, kada njihovu pažnju uspete da pridobijete, moraćete instant da mi pružite kvalitetna iskustva.

Mediji često opisuju Generaciju Z kao gomilu društveno neadaptiranih zavisnika od interneta. Ipak, pripadnici Generacije Z su pod ogromnim pritiskom jer u isto vreme upravljaju svojim ličnim i profesionalnim brendom kako bi se uklopili, ali i izdvojili. Na ličnom nivou, Generacija Z teži odobravanju i prihvatanju na društvenim mrežama, s obzirom da je to mesto gde se nalaze svi njihovi vršnjaci i gde se odvija većina važnih razgovora. Oni kuriraju svoje različite ličnosti na društvenim mrežama kako bi zadovoljili različite publike i minimizovali konflikte i kontroverze. Na taj način kroz filter provlače sve svoje mane kako bi stvorili idealnu sliku sebe. Na profesionalnom nivou, pripadnici Generacija Z žele da ih znaju po sposobnosti  za da vredno rade i istraju. Na taj način, Generacija Z se lomi između ove dve sile: potrebne su im društvene mreže da bi izgradili svoj lični brend, ali odbijaju da ih to definiše. Potrebna im je društvena validacija i uključivanje, ali žele i da se odvoje od toga profesionalno.

Prema nekim studijama, Generacija Z je označena kao preduzimljiva i više su skloni pokretanju svojih startup-a umesto rada u velikim korporacijama. Iako Generacija Z voli samostalan rad, većina njih ne voli rizik – oni su praktični i pragmatični. Njihova preduzimljivost je više tehnika preživljavanja, i oni žele plaćene poslove i stabilne karijere.

Društvo teži da ili romantizuje omladinu ili da kritikuje stvari koje rade drugačije. Realnost Generacije Z leži negde između. Suočavaju se sa mnogim izazovima sa kojima se većina ljudi suočava u tim godinama – prelaz između škole i posla, odvajanje od roditelja i formiranje svojih identiteta. Ali to rade u veoma povezanoj, brzoj tehnološkoj eri.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone