UGANDA JE SVETSKA PRESTONICA MALOG BIZNISA

Focus // 30.10.2015.
17444672544_107bdfeeee_z

 

Retko kome će Uganda biti prva asocijacija na preduzetnički duh. Na globalnom nivou “entrepreneurship” povezujemo sa Silicijumskom dolinom, modernim i urbanim kompanijama mladih ljudi sa svežim idejama i tehnološkim inovacijama. U konkurenciji afričkih zemalja koje bismo označili kao najsklonije biznis-poduhvatima, Južnoafrička Republika, Kenija i Nigerija su odgovori kojih bi se većina setila.

Osnovni oblik malog biznisa, koji Global Entrepreneurship Monitor definiše kao “preduzeće koje uspešno posluje i isplaćuje plate svojim zaposlenima duže od tri meseca ali manje od tri i po godine”, široko je rasprostranjen u ovoj istočnoafričkoj državi. Trafike i prodavnice mešovite robe čine jedan deo pokrenutih malih biznisa dok je drugi deo odgovor na tržišne zahteve za proizvodima iz modne, tehnološke i zdravstvene industrije.

Razloge za izražen preduzetnički duh treba tražiti u drugačijoj ekonomskoj slici i prilikama za zaposljenje koje postoje u zemljama koje su u vrhu po broju malih preduzetnika. Dok se građani zapadnih zemalja oslanjaju na velike, dugovečne i stabilne korporacije kao priliku za zaposlenje, takvih firmi je daleko manje u Ugandi, Tajlandu, Kamerunu, Vijentamu i Brazilu.

Preduslov samozapošljavanja i pokretanja malih biznisa su minule decenije stabilnosti u društvu, dolazak inovacija sa Zapada i ekonomski rast. Porast kvaliteta života stvorio je potrošačku tražnju i tržište za različite proizvode.

Vredne lekcije se mogu naučiti iz iskustva istočnoafričke zemlje, na prvom mestu da mali biznisi nisu isključivo izraz inovacije već predstavljaju odgovor na potrebe lokalnog tržišta, obećavajući razvoj društva i globalne ekonomije u celini.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone