ŽARKO SAKAN

Direktor New Moment New Ideas Company Y&R, Beograd

Interview People // 21.10.2015.
sakan

 

Kako počinješ dan i na koji način se suočavaš sa izazovima?

Prvih sat i po svakog dana posvećujem sebi i svojoj deci. Sa izazovima se suočavam pozitivnim mišljenjem i idejama.

 

Na Golden Drum festivalu koji je održan prošle nedelje, agencija New Moment je sa projektom Button for help osvojila čak četiri nagrade, a na poslednjem Kanskom festivalu je osvojila dve. Šta za tebe znače ove nagrade?

Srce naše kompanije je kreativnost. New Moment ima kompanije u 9 država regiona. Osnovni cilj nam je da ideje sa Balkana predstavimo na globalnoj kreativnoj sceni. Mi imamo “Balkan spirit”, emocije, bliskost, toplinu i radimo u nadrealnim uslovima.

Ljudi sa ovih prostora su veoma telentovani, a neki čak i mnogo talentovaniji od naših kolega sa velikih tržišta. New Moment je kompanija tipa pusto ostrvo. Bavimo se idejama, artom i ljudima dok se svi oko nas bave brojevima. Mi stvaramo atmosferu u kojoj kreativnost dostiže svoj pun potencijal. Gradimo platfomu u kojoj će ideje i ljudi sa Balkana moći da dostignu svetski nivo, zadržavajući balkanski šarm. Drago mi je da i regionalna i svetska scena prepoznaje naše napore i talenat.

 

SetRatioSize1140700-MG-9520

New Moment New Ideas Company Y&R na Golden Drum Festivalu

 

Projekat “Button for help”, rađen za Crveni Krst Srbije,  nudi efikasno rešenje za problem trgovine ljudima koji prolaze kroz Srbiju. Možeš li nam reći više o ovom projektu?

Problem trgovine ljudima je veliki i kod nas i u svetu.

Naš projekat je usmerio pažnju svetskih medija na ovaj problem i stavio Srbiju u focus kao mesto gde se razmišlja o rešenju problema na drugačiji nacin.

Mi smo predložili prototip, ideju koja može da bude korak u dobrom pravcu. Takođe smo želeli da pokažemo da idejama i novim načinom mišljenja za svaki problem možemo naći rešenje na najneobičnijim mestima. Veliku zahvalnost dugujem Crvenom Krstu i svim partnerima koji su savetima i stručnošću pomogli ovaj projekat. Takođe velika zahvalnost regionalnom New Moment timu koji je na ovom projektu radio preko 3 godine.

 

Trend društveno odgovornih kompanija i “meaningful brendova” nastavlja da raste. Kako vidiš odgovornost unutar advertajzinga i medija? Da li je moguće menjati društvo kroz advertajzing?

Smatram da su ideje energija. Energijom se može menjati sve. Mi u New Momentu verujemo da naše delovanje može da promeni svet oko nas. Ima puno brendova koji veruju u istu stvar i mi se dobro razumemo. Društvena odgovornost kompanija sada nije jedan segment poslovanja već je utkana u samu srž proizvoda ili usluge koju kompanija nudi na tržištu.

 

Na koji način su internet i društvene mreže transformisale kreativnu i advertajzing industriju?

Internet i društvene mreže su demokratizovale našu industriju i pružile nam mnoštvo novih načina komunikacije. Svako ko ima ideju može da je ponudi i ako je ideja dovoljno relevatna i dodiruje ljude u srce, svi imaju prilike da je dožive. Više nije potreban odgroman budžet za medije da bi ljudi videli našu poruku, naravno ako je poruka relevatna i ispričana na zanimljiv način.

Takođe pojava dijaloga sa potrošačem, velika količina podataka koja je dostupna i preciznije targetiranje su neke od novih mogucnosti koje nasa industrija ima.

 

Kako vidiš budućnost advertajzing industrije? Koji su najčešći izazovi sa kojima se ona danas suočava i kako ih prevazići?

Najveći izazovi su što stari modeli više ne rade. Tako je u svim industrijama. Model telefona ili kompjuter od pre 5 godina niko ne želi.

Na sreću mi nikad nismo stavljali fokus na tradicionalni biznis i uvek smo se trudili da budemo avangarda.

Iako se sve menja i promena je jedina konstanta, mislim da budućnost naše industrije pripada sličnom tipu ljudi kojima pripada i prošlost, kreativcima koji će smisliti najbolju ideju i ispričati najbolju priču. Autorima koji imaju autentičnost i autoritet.

 

Ko su tvoji uzori, a čiji rad danas ceniš?

Moju uzori su svi ljudi koji imaju san i žive svoj san. Ljudi koji su uspeli na globalnoj sceni. Nije važno iz koje profesije dolaze, mogu biti Michael Jordan, Steve Jobs, Ricard Brandson, Elon Musk…

Trenutno sam veoma inspirisan ljudima sa kojima sam se detaljnije upoznao na Golden Drum festivalu, a to su ekonomista Tomaš Sedlaček i Ajaz Ahmed iz kompanije AKQA. Predlažem svim ljudima koje interesuju svetski trandovi u komunikaciji da pogledaju šta ovi ljude misle.

 

Na šta si u svom radu posebno ponosan?

Moja priča je specifična i ne znam da li neko iz naše industrija sa ovih prostora ima slično iskustvo. U ovoj sam profesiji od najranijeg detinjstva. Okružen sam pričama, ljudima i situacijama iz komunikacionog biznisa ceo svoj život. Radujem se što imam mogućnost da vodim veliki brend i kompaniju koja pokriva 9 tržišta i traje preko 30 godina.

U svom radu sam najviše ponosan na posvećenost i kontinuitet.

 

Knjiga koju bi preporučio

Knut Hamsun “Plodovi Zemlje”.

 

Film koji si pogledao

Trenutno gledam seriju “The Suits”.

 

Muzika koju trenutno slušaš

Rock and Roll.

 

Sajt koji svakodnevno posećuješ

MediaMarketing.

 

Omiljeni doručak i mesto za doručak

Hrana je veliki izvor inspiracija i uživanja. Volim često da menjam ukuse i način ishrane. Doručak mi je veoma bitan, nekada je teži, a nekada samo provrće i voce.

Na žalost ne idem često na specijalna mesta gde doručkujem. Odlično mesto za “brunch” koje vikendom posećujem sa porodicom je restoran “Oaza” na Adi Ciganliji. Jedite ćevape i biftek na kajmaku uz rakiju da vam lepo počne dan.

 

Poruka našim čitaocima i čitateljkama
Mislite pozitivno i budite zagledani u zvezde.

 

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone