Život u Internet café-u

Focus // 27.09.2015.
1426631087854580

Internet café-i nisu ništa novo, ali su u Japanu u protekloj deceniji počeli da prilagođavaju svoje usluge novoj kllijenteli – honorarnim radnicima koji zarađuju premalo da bi sebi priuštili stan. Net café-i su uveli tuševe i druge potrepštine za život, kako bi u boksove veličine kade smestili novu radničku klasu koja danas čini 7.5% odrasle populacije. Režiserka Shiho Fukada je napravila kratak dokumentarac o ovom rastućem trendu novog milenijuma – “izbeglicama u internet café-ima” ili “sajber beskućnicima” koji su počeli da se pojavljuju još kasnih 90tih godina. Ovaj fenomen je posledica krize tržišta rada u Japanu, gde je broj radnika koji rade honorarno dostigao 38%, a većina njih zarađuje manje od minimalca. Iako većina njih sanja stalan posao, sa druge strane, stalno zaposleni radnici se suočavaju sa ogromnim brojem prekovremenih sati, visokim niovoom stresa, mobingom i zlostavljanjem. Kako profesor ekonomije Mariko Adachi navodi, u pitanju je veliki disbalans na tržištu rada gde su neki izrabljivani do smrti, dok drugi nemaju dovoljno posla da prežive. Japan ima najveći procenat samoubistava, koji su najčešće povezani sa poslom. Ova samoubistava su postala toliko uobičajena da postoji reč za to – “karōshi” – čiji je bukvalan prevod “smrt od previše rada”.

Podeli sa prijateljima: Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterEmail to someone